niedziela, 11 czerwca 2017

„After. Płomień pod moją skórą” Anna Todd


Największy fenomen książkowy tego roku! Powieść, która doczekała się miliarda odsłon w serwisie Wattpad.
Życie Tessy można podzielić na to, co zdarzyło się przed poznaniem Hardina i na to, co zdarzyło się później.
Kiedy Tessa zaczyna studia, jej życie wydaje się idealnie poukładane: chce spełnić marzenia o pracy w wydawnictwie i jak najszybciej połączyć się z ukochanym Noah, który czeka na nią w rodzinnym mieście.
Ale spotkanie Hardina, który wydaje się być jej całkowitym przeciwieństwem, wywróci jej życie do góry nogami. Hardin jest arogancki, zbuntowany i w niczym nie przypomina troskliwego Noah. Ale to on budzi w Tessie uczucia, jakich dotąd nie zaznała.



Tessa to bardzo poukładana nastolatka, która w końcu wkracza w drogę dorosłego życia – wyjeżdża do collegu. Całe jej życie było zaplanowane co do każdej minuty, tak, żeby być przygotowaną na dosłownie wszelakie wydarzenie. Nie było tu mowy o jakiejkolwiek wpadce! 

Dziewczyna nie miała łatwego dzieciństwa. Samotnie wychowywała ją matka, ponieważ ojciec opuścił je, gdy była dzieckiem. Ciężko pracowała, aby zdobyć stypendium i dostać się na swoją wymarzoną uczelnię, na WCU. W tych chwilach wspierał ją uroczy, rok młodszy Noah, który był całkowitym przeciwieństwem imprezowicza. Nie był zwolennikiem alkoholu, a raczej spokojnym uczniem, który, albo się uczył, albo spędzał czas ze swoją dziewczyną. Para idealna, prawda? Jednak nie wszystko jest stałe, a wystarczy tylko kilka dni w innym miejscu, z innymi ludźmi, aby zwątpić całkowicie w swoje poglądy, a nawet wyznawane przez siebie wartości.

Już pierwszy dzień na kampusie przyprawił Tessę o ból głowy. Nie tak wyobrażała sobie akademik. Koedukacyjne łazienki? Masa imprez i jeszcze więcej alkoholu? I jeszcze jej współlokatorka, która była ostatnią osobą, z którą chciałaby mieszkać dziewczyna.

I w końcu pojawia się on – nieziemsko przystojny brunet o zielonych oczach, którego życiem są tatuaże, kolczyki i imprezy. Hardin jest aroganckim chłopakiem, zwiastującym kłopoty. Jednak Tessa nie może mu się oprzeć i nieświadomie lgnie do niego, pomimo, że w niczym nie przypomina jej bezpiecznego i spokojnego Noah. Przy nim zaczyna czuć się sobą, ale czy warto zmieniać całe swoje życie, na rzecz tego trudnego do zrozumienia faceta? Czy Hardin dotrze do niej i czy otworzy swoją głowę dla niej?

Seria „After” to historia inspirowana Harrym Stylesem, która początkowa była opublikowana na Wattpadzie, czyli jest niczym innym jak fan fiction.  Zdobyła wiele wyświetleń ( ponad miliard!) i ostatecznie została wydana.

Czytałam o niej wiele recenzji, z czego połowę negatywnych, aż w końcu sama chciałam zobaczyć ile jest warta. Najbardziej zaniepokoiło mnie porównanie, iż to drugi Grey, a ja nie jestem jego fanką.

Pomimo dość utartego i oczywistego schematu, całość była całkiem niezła. Nie był to może efekt „WOW”, ale nie był to czas stracony. Autorka – Anna Todd – dość prosto i gładko przedstawiła tę historię. Akcja nie była nudna, a dość przewrotna, niestety, pomimo tego można było domyślić się co się stanie później.  

Nie oczekiwałam nie wiadomo czego, więc się nie zawiodłam, a dodatkowo momentami byłam naprawdę pozytywnie zaskoczona. Język nie był nie wiadomo jak skomplikowany, a raczej prosty i łatwo przystępny, więc byłam w stanie pochłonąć ją w dość krótkim czasie. Ułatwia to również duża liczba dialogów.

Niestety w książce pojawiały się błędy, jak literówki lub inne wyrazy, które są tam przez pomyłkę.

Do zakochania nią troszkę daleko, jednak cieszę się, że po nią sięgnęłam. Jest to prosty romans, dobry na odstresowanie się po ciężkim dniu. Polecam go zwłaszcza młodym dziewczynom, które marzą o swoim własnym niegrzecznym chłopcu.

Oceniam ją na  7/10.

Dodatkowo, łapcie mój ulubiony cytat.




Życzę udanego dnia i dziękuję za uwagę,
Buziaki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz